Uluslararası Arapça Öğretimi Sempozyumu

Yazan:Ömer Kelhüseyin / İSAR Arapça Birimi

İstanbul Araştırma ve Eğitim Vakfı (İSAR), Ürdün Qasıd Enstitüsü ve Filistin Necâh Üniversitesi işbirliği ile ‘’Uluslararası Yabancı Bir Dil Olarak Arapçanın Öğretimi : Vizyon ve Tecrübeler’’ sempozyumu 25-26 Nisan 2015 tarihlerinde İstanbul’da düzenledi.

Sempozyum Arapça Öğretimi alanında Mısır, Katar, Fas, Ürdün, Suriye, Suudi Arabistan, Malezya, Amerika Birleşik Devletleri, İspanya, İtalya, İngiltere ve Kanada gibi ülkelerden yirminin üzerinde âlim ve araştırmacıyı İstanbul’da buluşturdu.

Sempozyumun şeref konuğu Teksas Üniversitesinden Prof. Dr. Mahmud Battal’dı. Prof. Dr. Batal’ın sempozyumun canlı ve aktif bir şekilde sürmesinde ve araştırmacıların sempozyumla iç içe olmasında önemli bir rol oynadı.

Sempozyum, aralarda düzenlenen özel eğitim atölyeleriyle zenginlik kazandı. Bu tür atölyelerden ACTFL’nin düzenlediği dil yeterlilik sınavı (OPI) üzerine eğitim atölyesi ve Prof. Dr. Mahmud Batal’ın görev temelli eğitim ve bir öğrencinin orta seviyeden ileri seviyeye nasıl geçeceğine dair düzenlediği eğitim atölyeleri örnek verilebilir. Sempozyum Mahmud Batal’ın “Yabancı Bir Dil Olarak Arapça’nın Öğretiminde Modern Yönelimler” isimli konuşmasıyla başladı. Bu konuşmayı, sempozyumu düzenleyen kurumların Arapça eğitimine dair tecrübelerinden oluşan açılış oturumu takip etti.

Başkanlığını Prof. Dr. Mahmut Batal’ın yaptığı açılış oturumunda sırasıyla şu tebliğler sunuldu:

  1. Dr. Raid Abdurrahim: “Filistin Necâh Üniversitesi Arapça Öğretimi Bölümünün Bu Alandaki Tecrübeleri”
  1. Dr. Ahmed Snowber: “İstanbul Eğitim ve Araştırma Vakfının (İSAR) Arapça Programının Tecrübeleri”
  1. Dr. Halid Ebu Amşe: “ Qasıd Enstitüsünün Yabancı Bir Dil Olarak Arapçanın öğretimi noktasındaki tecrübeleri”

Açılış oturumunun ardından araştırmacılar diğer oturumlarda, Arapça eğitimi alanında dört beceri stratejileri, görev temelli ders, sınıfın kalbi yolu gibi yöntemleri, Arapça’ya dair özellikler ve usulleri ve Arapça öğretimi ile ilgili kurumsal veya şahsi tecrübelerini ele alan araştırmalarını sundular.

DSC_2044 DSC_2170

 

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*